
سوال مراجع : سلام و عرض ادب ،

شخصی بعد از ۳۰ سال زندگی مشترک و داشتن همسر و فرزند اقدام به ازدواج موقت به مدت ۱۵ سال نموده است البته با مهریه بسیار بالا. با توجه به اینکه ایشان جز حقوق کارمندی هیچ مال و دارایی ندارند در صورت فوت ایشان مهریه همسر موقت چگونه پرداخت میشود؟ و اینکه حقوق بازنشستگی او به همسر دائم وی میرسد یا همسر موقت نیز از آن سهم میبرد؟

پاسخ کارشناس حقوق :علیکم سلام و وقت بخیر
در نکاح موقت در صورت فوت همسر، زن می تواند مهریه خود را از ورثه ای که ماترک را قبول نموده اند مطالبه نمایند. در خصوص حقوق بازنشستگی مرد پس از فوت ،همسر موقت مستحق هیچگونه مبلغی نیست.

حسنیه امام حسن مجتبی علیه السلام...
ما را در سایت حسنیه امام حسن مجتبی علیه السلام دنبال میکنید
برچسب: مشاوره,حقوق,وضعیت,پرداخت,مهریه,همسر,موقت,مرد؟, نویسنده: بازدید: 149 تاريخ: شنبه 4 شهريور 1396 ساعت: 20:09