مشاوره ، مذهبی : قصاص را باور کنیم ...

خرید بک لینک

نتیجه تصویری برای عکس نوشته ذکر یکشنبه ویسگون

از کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد، بترس. و برای مُحق جلوه دادن خود هیچگاه او را تحقیر نکن و به دنبال توجیه نباش .

حضرت آیت الله فاطمی نیا نقل می کنند: در حمام های خزانه قدیم که تا کف حمام، پله می خورد و ارتفاع پلّه ها زیاد بود و از طرفی مسیر تاریک بود، روزی حضرت آیت الله شاه آبادی مشغول پایین رفتن به سمت حمام بودند و سرهنگی طاغوتی نیز می خواست برود بالا. چون آیت الله شاه آبادی پیر مرد بودند و با احتیاط پایین می آمدند راه بند آمده بود و سرهنگ باید منتظر می ماند ایشان پایین بیایند و او برود بالا. سرهنگ پس از کمی معطلی عصبانی شد و با بی ادبی، ناسزایی به ایشان داد و نیز گفت:مردک، مگر نمی بینی ما منتظریم؟ مردم ناراحت شدند و به سرهنگ گفتند: ایشان آیت الله شاه آبادی است، چرا اینگونه ایشان را خطاب کردی؟ او گفت:هر که می خواهد باشد و بعد با بی اعتنایی بالا رفت. حضرت آیت الله شاه آبادی نیز هیچ نفرمودند و سر را به زیر انداختند و پایین آمدند.وقتی پای آن سرهنگ به بالا رسید خبر آوردند که آن سرهنگ مُرد! حضرت آیت الله شاه آبادی شروع کردند به گریه کردن. از ایشان پرسیدند چرا گریه می کنید؟♦فرمودند:” ای کاش جوابش را می دادم، اگر یک کلمه جوابش رامی دادم نمی مُرد! “[نكته ها از گفته ها ؛ دفتر اول؛ صفحه ۶۶]سکوت دیگران را دربرابر ظلمی که روا داشتیم برحق بودن خود ندانیم وای از روزی که خدا چهره نفاقمان را برملا کند و خود تنبیه گر بدعهدی مان باشد چرا که او و تمامی شهودی که در آخرت شهادت خواهند داد ، زمین ، زمان ، انبیا، امامان ، شهدا ، صدیقین ، اعضاء و جوارحمان و خدایی که هم در خلوت دید و هم در جلوت و هم دید و هم شنید و هم می داند و هم می تواند با توجیه های واهی و یک حلالیت طلبی و ببخشید ساده ، خود را دلخوش نکنیم یک کلمه بی ادبانه مَردک آنگونه کرد وای از کلماتی که برای تحقیر دیگری و توجیه خطای خود بکار بردیم، وای از بد عهدی که نمودیم ، و دل شکستیم و براحتی گذر کردیم ...قصاص را باور کنیم . ان شاءالله جزء ظالمین نباشیم.

حسنیه امام حسن مجتبی علیه السلام...

ما را در سایت حسنیه امام حسن مجتبی علیه السلام دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 130 تاريخ: يکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت: 21:00

صفحه بندی