سؤال دوازدهم؛ خودمان میتوانیم وصیتنامه بنویسیم یا نه؟
جواب: حتماً به یک عالم دینی مراجعه کنیم، عالم دینی که به این مسائل وارد باشد. یک مسأله ساده نیست. فراوان افرادی میآیند میگویند: اگر اجازه بدهید ده دقیقه بنشینیم یک وصیتی بنویسیم! ده دقیقهای نیست. من باید از کل اموال شما خبر داشته باشم. از وارث شما خبر داشته باشم. پس حتماً به یک عالم دینی مراجعه کنیم. مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی کتابی دارند استفتائات که سؤال و جواب است. مکرر افراد وصیتنامههای پدرانشان را خدمت ایشان فرستادند که آقا ما نفهمیدیم که پدر ما میخواست چه بگوید؟ شما بخوانید ببینیم مقصود پدر ما چه بوده است؟ نزد یک عالم نرفته و حالا گرفتاری پیدا شده است.
مرحوم آیت الله العظمی زیرش نوشتند: بسم الله الرحمن الرحیم، ما و اعضای هیأت استفتائات چند نفره نشستیم، چند روز این را مطالعه کردیم، ما هم نفهمیدیم پدر شما چه میخواهد بگوید؟ با هم صلح کنید. اما صلح به این آسانی نیست و با هم کنار نمیآیند. بنابراین حتماً به یک عالمی که اشراف کامل داشته باشد، مراجعه کند.
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۶ساعت 0:3 توسط خادمه حسنیه |
حسنیه امام حسن مجتبی علیه السلام...
ما را در سایت حسنیه امام حسن مجتبی علیه السلام دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 156 تاريخ: يکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت: 2:59