مشاوره ، مذهبي : وصیت به ثلث؟؟

خرید بک لینک

سؤال نهم؛ آیا در وصیت به ثلث، اینکه بنویسیم ثلث اموالمان را به فلان بیمارستان و فلان مسجد بدهند، کافی است؟ یا نه، از یک مال معینی بگوییم؟
جواب : مرحوم آیت الله احمدی میانجی خیلی روی این مسأله تأکید داشتند. فرمودند: ننویسید ثلث مال را در فلان راه خیر بدهند. چرا؟ چون وقتی میگویید: ثلث مال، شما اگر سه جفت کفش داشتی، یکی برای آن میشود. تمام ثلث اموال است. سه تا پیراهن داشتی، یک پیراهن را باید برای آن مؤسسه خیریه ببرند. سه تا جوراب داشتی، سه تا بشقاب داشتی، باید یکی را به آن مؤسسه بدهی. برای اینکه این مشکل حل شود، بگویید: ثلث اموالم از فلان مال، مثلاً از پولی که در بانک دارم. یا از خانه من بفروشید و این کار را انجام بدهید.

+ نوشته شده در یکشنبه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۶ساعت 0:17 توسط خادمه حسنیه |
حسنیه امام حسن مجتبی علیه السلام...

ما را در سایت حسنیه امام حسن مجتبی علیه السلام دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 146 تاريخ: يکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت: 2:59

صفحه بندی